Woning Verkopen

Huis1. Hoeveel kost het om mijn huis te verkopen?

De initiële kosten om uw huis te verkopen zijn de kosten die verband houden met fotografie, reclame en verplichte documenten of rapporten die specifiek zijn voor uw eigendom, dwz EPC, asbestverslag, bodemattest… . We raden altijd de meest kosteneffectieve manieren aan om reclame voor uw huis te maken zonder het verkoopresultaat in gevaar te brengen. Huizen worden over het algemeen op commissiebasis verkocht, maar de service is gratis, dus u betaalt geen commissie tenzij uw huis wordt verkocht. Wanneer u commissietarieven bespreekt met makelaars, zult u waarschijnlijk twee benaderingen tegenkomen.

  1. Een vast bedrag ongeacht de verkoopprijs.
  1. Een commissie geciteerd als een percentage van het succesvolle resultaat.

Elke verkoper zou het liefst een lage commissie betalen, maar pas op, niet alle makelaars zijn gelijk. Het vermogen van verschillende middelen kan net zoveel variëren als de resultaten. Zorg ervoor dat de makelaar met wie u samenwerkt de juiste kwalificaties en ervaring heeft als ze een geweldig resultaat voor uw huis garanderen.

 

buy2. Voor hoeveel wordt mijn eigendom verkocht?

Geen twee eigenschappen zijn hetzelfde. Potentiële kopers zullen een bod doen op basis van hun kennis van vergelijkbare verkopen en de emotionele waarde die zij aan uw woning hechten. Ongeacht wat de koper wil, jij hebt het laatste woord.

Als eigenaar is het erg belangrijk om u te wapenen met de best beschikbare informatie, zodat u vanaf het begin zelfverzekerde en weloverwogen beslissingen kunt nemen. Het kiezen van een makelaar met een gedegen kennis van de vastgoedmarkt en de ervaring om een weloverwogen marktbeoordeling te geven, dan zal dit onderdeel het gemakkelijker maken. De taxatie moet een geschat verkoopbereik bevatten op basis van vergelijkbare verkopen in het gebied en rekening houden met de huidige status van de vastgoedmarkt in uw regio.

 

builder3. Hoe krijg ik de beste prijs voor mijn huis?

Zoals bij elk product is het in uw voordeel om uw huis zo goed mogelijk te presenteren voor de verkoop. Wanneer u overweegt waar u geld aan uitgeeft, moet u uw doelmarkt in gedachten houden en wat hen het meest zou aanspreken. Als u zich bijvoorbeeld richt op gezinnen en de mogelijkheid heeft om uw huis te voorzien van een tweede woonruimte of bruikbare buitenruimte, zijn dit uitstekende plaatsen om wat tijd of geld in te investeren. Als uw woning meer geschikt is voor een koppel met een dubbel inkomen, zal een kantoor of bureel over het algemeen aantrekkelijker zijn dan een derde slaapkamer. Hoe meer kopers u kunt aanspreken, hoe meer mensen uw woning zullen bezoeken. Het inrichten van een woning om ervoor te zorgen dat die mensen een emotionele band met uw huis vormen en vervolgens een bod uitbrengen, is de laatste stap van het proces. Hoe meer partijen er op uw terrein aanbieden, hoe beter.

Bij het beleggen van geld is het belangrijk om een positief rendement te zien en sommige uitgaven zullen meer waard zijn dan andere. Als u niet zeker weet wat uw doelmarkt is of waar u moet investeren, helpen wij u graag verder. Katrien, onze home staging specialist, biedt geweldige tips en praktische hulp om je huis verkoopklaar te maken.

 

real estate

4. Wat is de beste manier om mijn huis te verkopen?

Alle verkoopmethoden werken. Sommige verkoopmethoden werken beter voor uw eigendom dan andere. Het selecteren van de juiste verkoopmethode voor uw huis is afhankelijk van drie dingen;

  1. De huidige toestand van de lokale vastgoedmarkt. Aangezien Kortrijk een stad is die bestaat uit ambtenaren, adviseurs en onderwijzers, kan de overheid een grote invloed hebben op de werkgelegenheid. Het vertrouwen in deze sectoren wordt direct weerspiegeld in de vastgoedvraag en vice versa. Sommige methoden, zoals veiling of aanbesteding, zullen effectiever zijn in een markt met een grote vraag naar onroerend goed. In meer evenwichtige en langzamere markten is het het beste om methoden te gebruiken die kopers een indicatie van de prijs geven. Dit kan zijn in de vorm van een schattingsverslag, richtprijs of een vaste prijs.
  1. De stijl van het onroerend goed, of het nu een vrijstaande woning, een herenhuis of een appartement is. Een vrijstaande woning zal bijvoorbeeld meer belangstelling trekken dan een appartement met twee slaapkamers. ‘Geen prijs’-marketingmethoden zoals ‘Tender’ of ‘Veiling’ zullen kopers aantrekken en hen aanmoedigen om hun eigen waarde op het onroerend goed te plaatsen. Dit is het tegenovergestelde van kopers van appartementen die de neiging hebben om te zoeken met de prijs in gedachten, puur vanwege het overaanbod of soortgelijke eigenschappen om uit te kiezen. Het op de markt brengen van een appartement zonder prijsrichtlijn zou waarschijnlijk het aantal partijen beperken dat het onroerend goed bekijkt en vervolgens aanbiedt.
  1. De doelgroep voor uw woning. Het is essentieel om de juiste verkoop- en advertentiemethoden te gebruiken om uw doelmarkt aan te trekken. Bijvoorbeeld, kopers van een eerste huis hebben de neiging om online naar onroerend goed te zoeken en zich te registreren om waarschuwingen te ontvangen over onroerend goed dat aan hun criteria voldoet. Ze schuwen concurrentiesituaties zoals veilingen en hechten veel waarde aan het aanleveren van rapporten zoals EPC’s. Hoogwaardige woningen zullen ervaren huizenkopers aantrekken die zullen zoeken via online en gedrukte mediakanalen. Deze kopers zijn slim en meer geneigd om zelf professioneel advies in te winnen. Voor het juiste onroerend goed kunnen verkoopmethoden die kopers met elkaar in concurrentie brengen, zoals aanbesteding en veiling, uitstekende resultaten opleveren.

Veel agenten hebben een voorkeur voor de ene methode boven de andere. We vinden het echter belangrijk om de verkoopmethode te kiezen die het beste bij uw huis past en om een back-up verkoopplan te hebben.

 

for sale 1

5. Hoe lang duurt het om mijn huis te verkopen?

Omdat geen twee eigendommen hetzelfde zijn, is het erg moeilijk om een exact tijdsbestek te geven voor de verkoop van uw huis. De vastgoedsector van België publiceert statistieken voor ‘gemiddelde dagen op de markt’, maar deze maken geen onderscheid tussen de ene stijl van onroerend goed van de andere, dus worden ze waarschijnlijk vertekend door de tijdschema’s van appartementen, enz.

Om uw tijd op de markt te helpen beperken, is het belangrijk om de juiste verkoopmethode te kiezen en de juiste kopers voor uw eigendom te targetten. Voorbereid zijn, beslissen over een back-upplan en weten wat de beste fase is om dit te implementeren om de interesse in uw eigendom te behouden, is net zo belangrijk als de eerste lancering. Dit dient te gebeuren in overleg met uw makelaar en naar aanleiding van marktfeedback. We bieden schriftelijke rapporten met feedback van kopers na een open huis. Als u tijdens het proces op de hoogte bent, worden de beslissingen die u als verkoper moet nemen veel gemakkelijker.

 

key6. Wanneer kan ik mijn huis het beste verkopen?

De prijs van een ijsje verandert niet veel in de loop van het jaar, maar warm weer maakt ijs aantrekkelijker en dan is de vraag het grootst. Hetzelfde geldt voor onroerend goed. De vraag naar uw eigendom is het hoogst wanneer deze het meest aantrekkelijk is.

Kopers zijn het hele jaar door op zoek naar onroerend goed, dus als uw eigendom warm is en een goede winterzon naar binnen krijgt, waarom zou u het dan niet op de markt brengen in een tijd dat er minder concurrentie is? Als alternatief heeft u misschien een gevestigde tuin die in de lente bloeit, dus dit is de beste tijd om uw huis op de markt te brengen. Neem in elk seizoen de tijd om uw huis goed te presenteren om de belangstelling te maximaliseren en zo de best mogelijke prijs te behalen.

 

chat7. Hoe kies ik de beste makelaar om mijn huis te verkopen?

Wanneer u de beslissing neemt over de beste makelaar om uw eigendom te vertegenwoordigen, doe dan uw huiswerk. De meest invloedrijke factor bij de verkoop van uw huis is de persoon die de kopers aan uw deur begroet. 

  1. Vraag je familie en vrienden wie ze hebben gebruikt en wat ze van de ervaring vonden. U krijgt snel een eerlijk beeld van hoe goed een makelaar daadwerkelijk presteert.
  1. Onderzoek agenten online . Bekijk hun website, volg hun social media of bezoek een van hun open huizen. Staan hun advertenties vol met spel- en grammaticafouten? Waren ze goed in contact met kopers in het pand? Hebben ze je gevolgd na een open huis of bezoek?
  1. Nodig uw geselecteerde makelaars uit om een voorstel in te dienen om uw huis te verkopen.  Toen u elkaar ontmoette, maakten ze tijdens de vergadering tijd om over uw behoeften te praten of over uw eigendom of vertelden ze alleen maar over hen zelf? Welke ideeën hadden zij voor de marketing van uw huis? Lijken ze eerlijk en toonden ze echt enthousiasme voor uw eigendom, zelfs als het daarna op de markt staat? Wie, ongeacht het commissietarief, was volgens u oprecht de juiste makelaar om uw huis te verkopen.

Next Post

Vastgoed tips

Compare listings

Compare